Enkel betaling med Vipps og Klarna
Søk
Butikken 9 – 18 Verksted Logg inn Retur Betaling Levering Hente i butikk Ønskeliste

Retur og reklamasjon

Kan jeg returnere varer? Ja!

Du har 14 dagers angrerett på varer betalt i nettbutikken.

For varer kjøpt i fysisk butikk gjelder åpent kjøpt (deponering) i 6 dager fra kjøpsdato på varer kjøpt til ordinær pris, med bytting i 14 dager.

Du må ha byttelapp eller kvittering (evt bankutskrift) for bytte eller retur. Kvittering finner du i Klarna-appen når du er innlogget, ordrebekreftelse sendes når du har fullført ordren.

Bytte varer kjøpt Black Week og til jul

Klikk på link for å lese om våre egne bytteregler for Black Week og jul.

Hvordan returnerer jeg varen?

Påse at varen er lik som da du mottok den, pakk varen inn og bruk gjerne samme emballasje når du sender den. Dersom det ikke ligger ved returskjema i pakken du mottok: last ned angreskjema eller legg ved beskjed i pakken med ordrenummer og fullt navn. Fraktlapp bestilles og betales av deg direkte på posten.no.

Kan jeg prøve varen før jeg ombestemmer meg? Ja!

Du må gjerne prøve på varen, men varen må returneres i samme tilstand som den ble levert til deg; ubrukt, uten lukt, eller pels fra husdyr og med leverandørens merkelapp(er). Alle sko må returneres i skoeske. Angreretten gjelder ikke på elektronikk med brutt forsegling og der varen er ladet opp/tatt i bruk. 

Dersom du leverer tilbake en brukt vare, vare uten eske eller merkelapper, vil vi kunne gjøre en prisvurdering og kun tilbakebetale deler av varens verdi. Alle varer som returneres med post pakkes inn, inkludert skoesker.


Jeg trenger å bytte størrelse! Hva gjør jeg?

Har du mottatt en vare du ønsker å bytte, legger du inn en ny ordre med riktig størrelse eller produkt i nettbutikken, så sender vi varen raskt til deg. Du returnerer den opprinnelige varen til oss, og vi refunderer pengene dine så snart vi har mottatt den. Varen kan selvsagt byttes uten kostnad i vår butikk i Trondheim.

For bytte må du ha byttelapp, ordrebekreftelse eller kvittering for kjøp tilgjengelig. Dette er ditt ansvar som kunde for at bytting går lekende lett i kassen. Ordrebekreftelse og kvittering vil du finne på epost eller i Klarna-appen dersom du har betalt med Klarna.

 

Varen jeg skal bytte var på tilbud da jeg kjøpte den, men fullpris nå. Hvordan bytter jeg til lik pris?

Ta kontakt med oss på nettbutikk@bruun.no, så hjelper vi deg. Husk å oppgi ordrenummer. Ønsker du å bytte i vår fysiske butikk viser du til ordrebekreftelsen for å få samme pris.

 

Hvordan sender jeg retur i posten?

Det er vårt ansvar at pakken kommer trygt fram til deg, og det er ditt ansvar at en retur kommer tilbake til oss. Derfor anbefaler vi at du bruker sporing og oppgi mobilnummeret vårt (467 01 302) slik at vi får varsel når vi skal hente ut returpakken fra deg på posten.  

Hvor sender jeg retur?

Bor du i Trondheimsområdet er du velkommen til butikken i Midtbyen for å levere inn eller bytte varer. Retur kan også sendes til oss med posten. Legger du til telefonnummer og epostadresse vil vi få varsel. 

Axel Bruun Sport AS

Prinsens gate 30

7011 Trondheim

tlf: 467 01 302

epost: nettbutikk@bruun.no

Får jeg pengene tilbake hvis jeg leverer retur i butikken?

Pengene kommer tilbake samme vei som du betalte ordren med; Klarna, bankkort eller Vipps. Om du velger å returnere varer i butikken, vil du få beskjed om at pengene refunderes når returen er behandlet.

  • Har du betalt med kort vil pengene komme tilbake til samme konto som det ble betalt med.
  • Dersom du har valgt faktura til Klarna som betalingsmåte må du forholde deg til forfallsdato gitt fra Klarna, og faktura vil oppdatere seg innen kort tid etter vi har refundert penger. Det er også mulig å fryse faktura i Klarna-appen.
  • Betalte du med Vipps vil du få varsel på appen når refundering er underveis.

Hvor fort får jeg tilbake pengene mine?

Dersom du legger til telefonnummer/epost når du bestiller retur hos Posten, vil vi få varsel når pakken er på vei og når den ankommer vårt lokale hentested. Vi behandler returer regelmessig, men merk at det kan ta 1-3 dager fra vi mottar pakken til refundering er utført.

Må jeg betale for å sende varer i retur?

Returkostnadene betales av kjøper. Har vi sendt deg feil vare, eller du oppdager en feil med varen, vil du motta en returetikett fra oss som vi betaler for.

 

Hva skjer om jeg ikke henter ut pakken jeg har bestilt på posten?

Uavhentede pakker blir automatisk belastet med et gebyr på minimum kr 250,- som går til å dekke de faktiske kostnadene i forbindelse med frakt og ekspedisjon. Uavhentet sykkel og ski vil få et større gebyr for å dekke faktiske frakt- og ekspedisjonskostnader.

 

Jeg har valgt hent i butikk, men angrer kjøpet før jeg har hentet varene!

Da må du snarest varsle oss på e-post eller telefon. Vi utfører retur og pengene refunderes som ved all annen retur beskrevet over.

 

Merk at du ikke kun skal rapportere retur til Klarna!

Vi vil ikke kunne behandle retur før du har varslet oss direkte. Rapporterer du til Klarna går det ingen beskjed til oss.


Ved bestilling av ski med påmontert binding:
Ved valg av montering av bindinger på skiene gjelder ikke returrett da dette er et kundetilpasset produkt.

 

Undertøy og badetøy:

Undertøy og badetøy kan ikke byttes av hygieniske årsaker. Ta kontakt med oss dersom du skal kjøpe i gave og er usikker på størrelse.

 

Fikk du ikke svar på dine spørsmål kan du lese våre fullstendige salgsbetingelser og en forenklet versjon under her.

1. Bytte

Har du mottatt en vare du ønsker å bytte, legger du inn en ny ordre på riktig størrelse/produkt, så sender vi varen raskt til deg. Når du returnerer den opprinnelige varen refunderer vi pengene dine så snart vi har mottatt den. 

Varen kan selvfølgelig byttes uten kostnad i vår butikk i Trondheim, husk å medbringe ordrebekreftelse/kvittering for kjøp. Dette er ditt ansvar som kunde for at bytting går lekende lett i kassen. Ordrebekreftelse og kvittering vil du finne på epost eller i Klarna-appen. 

Du finner oss i Midtbyen i Trondheim:

Axel Bruun Sport AS

Prinsensgt. 30

7011 Trondheim

Returfrakt betales av kjøper.

2. Reklamasjon

Hvis det er feil eller mangel med varen du har kjøpt hos oss har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det er svært viktig at du melder fra umiddelbart når du oppdager en feil eller mangel.

Send en beskrivelse av "problemet" på mail ( nettbutikk@bruun.no ) og gjerne med vedlagt bilde(r). Les mer under punkt 10.

NB! Er varen brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Ved godkjent reklamasjon dekker vi fraktkostnader.