Retur

Åpent kjøp | Angrerett

Alle varer kjøpt på nett har du 14 dagers åpent kjøp, også kalt angrerett. Ønsker du å benytte deg av angreretten velger du selv om du vil komme innom butikken med varene, eller sende de med Posten.

14 dager gjelder fra du mottok varen(e).

For varer kjøpt i kassen i fysisk butikk gjelder åpent kjøp, deponering, i 6 dager fra kjøpsdato på varer kjøpt til ordinær pris, med bytting i 14 dager. Merk at du må ha kjøpsbevis i form av byttelapp, kvittering eller bankutskrift for både bytte og retur.

Bytterett

Alle varer kjøpt på nett kan byttes innenfor de 14 dagene med åpent kjøpt. Les mer om bytteregler.

Bytte vare kjøpt i Black Week og til jul

Les mer om bytteregler.

Hvordan returnere en vare til oss

1

Påse at varen er lik som da du mottok den. 

Du må gjerne prøve på varen, men varen må returneres i samme tilstand som den ble levert til deg; ubrukt, uten lukt, eller pels fra husdyr og med leverandørens merkelapp(er). Alle sko må returneres i skoeske. Angreretten gjelder ikke badetøy og undertøy, eller på elektronikk med brutt forsegling og der varen er ladet opp/tatt i bruk. 

Dersom du leverer tilbake en brukt vare, vare uten eske eller merkelapper, vil vi kunne gjøre en prisvurdering og kun tilbakebetale deler av varens verdi.

2

Pakk inn varen godt

Alle varer som returneres med post  pakkes inn, inkludert skoesker. Bruk gjerne samme emballasje som varen kom i når du returnerer den.

3

Fyll ut avsenderinfo

Dersom det ikke ligger ved returskjema i pakken du mottok: last ned angreskjema eller legg ved beskjed i pakken med ordrenummer og fullt navn. Et returskjema/angreskjema sikrer at vi vet hvem som er avsender på pakken slik at vi kan refundere pengene.

4

Refundering av pengene

Pengene kommer tilbake samme vei som du betalte ordren med; via Klarna, bankkort eller Vipps. Om du velger å returnere varer i butikken, vil du få beskjed om at pengene refunderes når returen er behandlet.

  • Har du betalt med bankkort/kredittkort vil pengene komme tilbake til samme konto som det ble betalt med.
  • Dersom du har valgt faktura til Klarna som betalingsmåte må du forholde deg til forfallsdato gitt fra Klarna, og faktura vil oppdatere seg innen kort tid etter vi har refundert penger. Det er også mulig å fryse faktura i Klarna-appen.
  • Betalte du med Vipps vil du få varsel på appen når refundering er underveis.

Viktig: det vil ikke være mulig å få utbetalt pengene fra en retur i kassen eller til annen mottaker. 

Vi behandler returer regelmessig, men merk at det kan ta 1-3 dager fra vi mottar pakken til refundering er utført.

Jeg trenger å bytte størrelse

Har du mottatt en vare du ønsker å bytte, legger du inn en ny ordre med riktig størrelse eller produkt i nettbutikken, så sender vi varen raskt til deg. Du returnerer den opprinnelige varen til oss, og vi refunderer pengene dine så snart vi har mottatt den. Varen kan selvsagt enkelt byttes i butikken i Trondheim sentrum.

Les mer om hvordan du bytter en vare.

Krav for å kunne bytte

For bytte må du ha byttelapp, ordrebekreftelse eller kvittering for kjøp tilgjengelig. Dette er ditt ansvar som kunde for at bytting går lekende lett i kassen. Ordrebekreftelse og kvittering vil du finne på epost eller i Klarna-appen dersom du har betalt med Klarna.

Varen jeg skal bytte var på tilbud da jeg kjøpte den, men fullpris nå. Hvordan bytter jeg til lik pris?

Ta kontakt med oss på nettbutikk@bruun.no, så hjelper vi deg. Husk å oppgi ordrenummer. Ønsker du å bytte i vår fysiske butikk viser du til ordrebekreftelsen for å få samme pris.

Retur- og besøksadresse

Axel Bruun Sport

Prinsens gate 30

7011 Trondheim

tlf: 467 01 302

e-post: nettbutikk@bruun.no

Butikk Fasade 22
Butikken vår i Midtbyen, Prinsens gate 30.

Returkostnad

Alle returkostnader dekkes av kunden. Har vi sendt deg feil vare, eller du oppdager en feil med varen, vil du motta en returetikett fra oss som vi betaler for. Ta kontakt.

Uavhentet pakke

Uavhentede pakker på posten blir automatisk belastet med et gebyr på minimum kr 250,- som går til å dekke de faktiske kostnadene i forbindelse med frakt og ekspedisjon. Uavhentet sykkel og ski vil få et større gebyr for å dekke faktiske frakt- og ekspedisjonskostnader.

Vi sender normalt sett purremelding på epost eller sms til uavhentede pakker som skal hentes i butikk. Dersom du angrer kjøpet må snarest sende oss en e-post slik at vi kan utføre retur.

Merk at du ikke kun skal rapportere retur til Klarna!

Vi vil ikke kunne behandle retur før du har varslet oss direkte. Rapporterer du til Klarna går det ingen beskjed til oss.

Ved bestilling av ski med påmontert binding

Ved montering av binding på ski gjelder ikke angreretten, da dette er et kundetilpasset produkt.

Undertøy og badetøy

Undertøy og badetøy kan ikke byttes av hygieniske årsaker. Ta kontakt med oss dersom du skal kjøpe i gave og er usikker på størrelse.