Ved bestilling av ski med påmontert binding
Ved montering av bindinger på skiene gjelder ikke angreretten, da dette er et kundetilpasset produkt.
Vi sender gjerne sykkel til deg
Den kommer da i kasse og noe montering må påberegnes. Vi anbefaler at du får hjelp ved et sykkelverksted til dette. Merk at det da vil komme ekstra frakt på leveringen grunnet vekt og størrelse på pakken.
Kjøp av ammunisjon på nett
Viktig! All ammunisjon kan kun kjøpes mot fremvisning av gyldig legitimasjon og våpenkort.
For kjøp av ammunisjon i nettbutikken må:
- valgte betalingsmåte være VIPPS (ikke Klarna - grunnet restriksjoner)
- vi få tilsendt kopi av våpenkort og gyldig legitimasjon før bestillingen behandles hos oss. Dette sendes til postmaster@bruun.no.
Dersom punktene over ikke overholdes vil ordren kanselleres.
Innledning
Disse salgsbetingelsene gjelder for salg av varer fra Axel Bruun Sport AS til forbrukere i Norge. Vi sender kun pakker innenlands, vi sender ikke til Svalbard eller Jan Mayen.
Avtalen er bindende når et kjøp er gjennomført. Kunde vil umiddelbart etter å ha sendt sin bestilling motta en ordrebekreftelse på e-post.
Dersom kunden ikke mottar denne ber vi at det sjekkes i spam/søppelpost før vi kontaktes på e-post (nettbutikk@bruun.no).
Salgsbetingelsene og annen informasjon på bruun.no er bare tilgjengelig på norsk. Gjeldende betingelser er til enhver tid angitt på Axel Bruun Sport AS sine nettsider.
1
Avtalen
Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direktekorrespondanse mellom partene (for eksempel e-post), samt disse salgsbetingelsene.
Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.
2
Partene
Selger er:
- Firmanavn: Axel Bruun Sport AS
- Organisasjonsnummer: 910864475MVA
- Besøksadresse: Prinsens Gate 30, 7011 Trondheim
- Postadresse: Prinsens Gate 30, 7011 Trondheim
- Telefon: 73 53 20 93
- E-post: nettbutikk@bruun.no
Åpningstider kundeservice og lager:
- Mandag - lørdag: 09.00 - 18.00
Selger blir i det følgende benevnt "vi" eller "oss". Kjøper er den person som er oppgitt som kjøper eller kunde i bestillingen, og blir i det følgende benevnt "du", "deg", "din" eller "ditt".
3
Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
4
Rabatter og tilbud
Tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ut angitt kampanjeperiode. Ulike tilbud og rabattkoder kan ikke kombineres. Rabattkoder må legges til i handlekurven og kan ikke legges til etter at ordren er fullført. Man kan kun benytte én rabattkode per handel.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere en ordre hvor kravene for å bruke rabattkoden som er brukt ikke oppfylles. Det vil si eksempelvis gyldig medlemsskap eller annet bevis.
5
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når din bestilling er mottatt av Axel Bruun Sport AS. Vi er likevel ikke bundet av avtalen dersom det har forekommet skrive- eller tastefeil i produktinfo eller lagerstatus, og kjøper innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Axel Bruun Sport AS forbeholder seg retten til å avbryte en ordre dersom varen ikke kan leveres og heller ikke kan fremskaffes.
6
Ordrebekreftelse
Når vi har mottatt din bestilling, skal vi uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til deg. Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris, levering osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen bør du ta kontakt med oss så snart som mulig.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt eller vi oppdager en feil med produktet. Dersom vi er utsolgt vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om ny beregnet leveringsdato eller alternativt produkt. Du vil få mulighet til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling - eller kansellere bestillingen.
Kjøp av ammunisjon på nett
Viktig! All ammunisjon kan kun kjøpes mot fremvisning av gyldig legitimasjon og våpenkort.
For kjøp av ammunisjon i nettbutikken må:
- valgte betalingsmåte være VIPPS (ikke Klarna - grunnet restriksjoner)
- vi få tilsendt kopi av våpenkort og gyldig legitimasjon før bestillingen behandles hos oss. Dette sendes til postmaster@bruun.no.
Dersom punktene over ikke overholdes vil ordren kanselleres.
7
Betaling
Vi tilbyr betaling med Klarna, Vipps, Visa, MasterCard.
8
Levering og forsinkelse
Levering av produktene fra vårt lager i butikken skjer normalt 1-2 virkedager etter vi har mottatt bestillingen, i tillegg til leveringstid til Posten. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse. Dersom leveringen av produktene blir forsinket eller ikke kan leveres, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Merk at vi kun sender innenlands, ikke til Svalbard og Jan Mayen.
Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake eller heve kjøpet.
Vi har fast frakt på kr. 69/129,- for ordreverdi inntil 2000,-, med unntak av pakker med høy vekt og volum, eksempelvis sykler, ski, staver og pulker. Disse vil bli belastet med ekstra fraktkostnader som vist i produktinformasjon og i handlekurv før utsjekk.
Ved ordre som gir en pakke over 35 kilo vil pakken sendes med PostNord.
Du mottar all sporing i Posten sin app eller på sms. Dersom din forsendelse ikke kommer frem, forbeholder vi oss retten til å spore opp pakken og å sende pakken på nytt. Dette forutsetter at vi får beskjed om at pakken ikke har kommet frem innen rimelig tid etter at vi har sendt ut sendingsbekreftelse. Pakke til hentested tar normalt 3 virkedager å komme frem, så vi ønsker i så fall beskjed innen en uke etter sendingsbekreftelse, så vi kan iverksette ettersøk av pakken. Dersom vi blir kontaktet for manglende leveranse senere enn en uke fra vi har sendt e-post med sendingsbekreftelse, vil saken vurderes med skjønn.
Du er selv ansvarlig for at opplysningene du gir oss er korrekte. Du står ansvarlig for kostnader ved sending som ikke er kommet til riktig person/adresse dersom det er gitt feil opplysninger. Du står også ansvarlig dersom kontaktopplysningene (e-postadresse og telefonnummer) ikke stemmer, og vi dermed ikke har kunnet kontakte deg.
9
Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ved feil eller mangler må du kontakte oss innen 7 dager. Dersom vi blir kontaktet for senere vil saken vurderes med skjønn
10
Reklamasjon
Ved reklamasjon på et produkt trenger vi følgende informasjon sendt per e-post på nettbutikk@bruun.no
- Ordrenummer og kjøpsdato, eventuelt kvittering eller bankutskrift
- Årsak til reklamasjon og beskrivelse av feilen
- Bilde(r) av feilen
Saken tas videre til riktig leverandør som håndterer reklamasjonen. Les mer om reklamasjon.
11
Angrerett og bytte
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen, gir oss melding om det (angrefrist). Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag. Pakken skal deretter sendes oss innen 14 dager. Om den 14. dagen havner på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den til neste virkedag.
En vare som returneres grunnet benyttelse av angrerett skal kunne selges som ny. I praksis vil dette si at den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.
Følgende kriterier må overholdes ved benyttelse av angrerett:
- Produktet og tilhørende tilbehør som er nødvendig for å bruke produktet, skal returneres i samme stand som da du mottok det.
- Forsegling skal ikke være brutt.
- Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje, smuss/skitt, lukt eller andre synlige skader, for at krav om angrerett skal godkjennes.
- Hvor dette ikke er overholdt, vil du ha mulighet for å dekke inn verditap, hvis ikke vil vare bli sendt i retur.
Vi henviser videre til angrerettloven § 25, forbrukerens forpliktelser når angreretten brukes ved avtale om levering av varer. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt.
Angrerettskjema sendes i e-post sammen med bekreftelse på at bestillingen din er sendt. Du er ansvarlig for at returpakken bringes tilbake til Axel Bruun Sport AS. Vi dekker ikke tap av pakker som eventuelt blir borte i postgang til oss. Ved returforsendelse til oss bør det benyttes en sendingsmetode som gir pakken sporings muligheter. Du må selv betale retur frakt.
I sendingsbekreftelsen du mottar fra oss på e-post ligger angrerettskjema som vedlegg.
Les forkortet informasjon om angrerett, retur og bytte her.
12
Uavhentede pakker
Henteinformasjon og -referanse fra Posten blir sendt til den e-postadresse og/eller det mobilnummer du oppgav ved bestilling. Kan du ikke hente ut pakken innen fristen Posten angir, bes du kontakte Posten for utsatt hentefrist. Dersom du unnlater å hente pakken på postkontoret vil vi belaste deg med fraktkostnaden + 150 kroner i gebyr.
Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et nytt fraktgebyr basert på transportørens priser.
13
Garanti
Garanti som gis av Axel Bruun Sport AS eller produsenten, gir deg rettigheter i tillegg til de rettighetene du allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i din rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
14
Personopplysninger
Vi bruker i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også bruker personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud i nyhetsbrev etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller når loven krever det. Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss på nettbutikk@bruun.no.
Du er selv ansvarlig for at opplysningene du gir oss er korrekte. Du står ansvarlig for kostnader ved sending som ikke er kommet til riktig person/adresse dersom det er gitt feil opplysninger. Du står også ansvarlig dersom kontaktopplysningene (e-postadresse og telefonnummer) ikke stemmer, og vi dermed ikke har kunnet kontakte deg.
15
Salgspant
Axel Bruun Sport AS har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen, inkludert renter og omkostninger, er betalt i sin helhet.
16
Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Du kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med oss. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.
17
Lover som regulerer salg til privatpersoner utenfor fast utsalgssted
Salg til forbrukere er gjenstand for omfattende regulering.
Følgende lover har betydning for salg på Internett og dermed for innholdet i salgsbetingelsene:
18
Falske bestillinger og forsøk på svindel
Falske bestillinger og forsøk på svindel vil alltid bli politianmeldt. Det er ikke tillatt å bestille i andres navn, med mindre dette på forhånd er klarert med mottaker. I tilfeller hvor mottaker ikke kjenner til bestillingen vil dette bli sett på som forsøk på svindel, og blir dermed politianmeldt.
19
Force Majeur
Dersom Axel Bruun Sport AS er forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Axel Bruun Sport AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
20
Mottakere av nyhetsbrev
Ved å handle i vår nettbutikk kan du velge å motta nyhetsbrev før kjøpet inngås. Vi sender kun ut nyhetsbrev til de kundene som ønsker å motta det på e-post. Det skal være enkelt å melde seg av nyhetsbrevet, og vi vil til enhver tid være behjelpelig til å vise deg hvor dette gjøres dersom det skulle være nødvendig.
21
Endring av vilkårene
Axel Bruun Sport AS forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, uten på forhånd å varsle våre kunder og samarbeidspartnere.